Camilla Olsson

Camilla har lång erfarenhet från ledande befattningar inom besöksnäringen, bland annat som hotelldirektör och chef inom flygbranschen. Camilla är flitigt anlitad som rådgivare till exempelvis hotell, restauranger och butikskedjor. Hon är också en populär föreläsare som anlitas av företag både i och utanför branschen, organisationer, universitet/högskolor och myndigheter.
Camilla har skrivit böckerna ”Service & Bemötande” (2012) och ”Marknadsföring för besöksnäringen” (2021).

Vad är det som driver dig?
Jag brinner för mötet – mötet med och mellan människor, att skapa nya kontakter och att vårda relationer. Mötet är min passion och min drivkraft. Därför har jag under drygt 20 år arbetat med kundvård, kundrelationer, service och bemötande samt personalutveckling som chef och ledare inom hotell-, restaurang- och flygbranschen.

Var hittar du din inspiration?
Genom åren har jag arbetat med stora events, omfattande omorganisationer och tunga förändringsprocesser. Jag har tagit hand om gäster från olika länder och av olika dignitet – allt från FN:s generalsekreterare, kända artister och företagsledare till barnfamiljer på genomresa. Oavsett vem gästen är har jag satt stor stolthet i mitt arbete och det är från den vardagliga driften jag hämtar mina viktigaste erfarenheter. Hur motiverar du dina medarbetare till att dag efter dag vara på topp och leverera bästa möjliga service? Hur får du dina medarbetare att brinna av engagemang i mötet med företagets kunder? Och hur får du chefer att motivera och stötta sina medarbetare samtidigt som de bidrar till företagets affärsmål?

Jag har erfarenheter från förstaklass- och premiumprodukter och vet vad som krävs för att få medarbetare att identifiera sig med god service och ett bra bemötande – att hela tiden göra sitt bästa för kunden. Därför heter mitt företag Service Identity.

Du når Camilla på camilla@serviceidentity.se eller på 0708-158 155.

Kommentarer inaktiverade.