Att vara sig själv är A och O i alla möten med andra människor, men alldeles särskilt i servicesammanhang. Om man är sig själv kan man lättare bjuda på sin personlighet och låta kunden göra det samma. Det skapar trygghet och ärlighet som är en av de viktigaste faktorerna i mötet mellan människor. Om man låtsas vara någon annan än den man är lyser det snart igenom och skapar en osäkerhet hos kunden.
Om kunden inte kan lita på dig som person och den personlighet som du speglar – hur ska det då gå att lita på det som du säger eller som du försöker sälja?
Om Camilla Olsson
Camilla Olsson har lång erfarenhet från ledande befattningar inom besöksnäringen, bland annat som hotelldirektör och chef inom flygbranschen. Sedan många år driver hon också ett konsultbolag där hon är rådgivare till exempelvis hotell, restauranger och butikskedjor. Hon är också en populär föreläsare som anlitas av företag både i och utanför branschen, organisationer, universitet/högskolor och myndigheter. Camilla Olsson har skrivit böckerna "Service & Bemötande" samt "Marknadsföring för besöksnäringen".
Det här inlägget postades i
Service och har märkts med etiketterna
bemötande,
gäst,
kund,
kundmöte,
möte,
service. Bokmärk
permalänken.
2 svar till Att vara sig själv säljer