Sverige kommer på 55:e plats i en undersökning som kartlägger hur medarbetare prioriterar kunder jämfört med annat som är viktigt på jobbet.
Lite av en skandal med tanke på var lönen kommer ifrån och vem som bidrar till den…. Dags för flytt av fokus och uppryckning ute i serviceföretagen i Sverige.
Vill man läsa mer finns artikeln från Dagens Industri här (http://www.di.se/artiklar/2013/5/22/humor-pa-jobbet-viktigare-an-kunder/)
Om Camilla Olsson
Camilla Olsson har lång erfarenhet från ledande befattningar inom besöksnäringen, bland annat som hotelldirektör och chef inom flygbranschen. Sedan många år driver hon också ett konsultbolag där hon är rådgivare till exempelvis hotell, restauranger och butikskedjor. Hon är också en populär föreläsare som anlitas av företag både i och utanför branschen, organisationer, universitet/högskolor och myndigheter. Camilla Olsson har skrivit böckerna "Service & Bemötande" samt "Marknadsföring för besöksnäringen".
Det här inlägget postades i
Diskussioner. Bokmärk
permalänken.