Munnen används bland annat för att le, vilket är ett av våra mest smittsamma uttryck i ansiktet. Ett leende är det mest effektiva sättet att skapa kontakt med en kund. Men ett leende måste vara äkta för att det ska fungera och därför måste även ögonen le för att skapa förtroende hos en kund.
Om Camilla Olsson
Camilla Olsson har lång erfarenhet från ledande befattningar inom besöksnäringen, bland annat som hotelldirektör och chef inom flygbranschen. Sedan många år driver hon också ett konsultbolag där hon är rådgivare till exempelvis hotell, restauranger och butikskedjor. Hon är också en populär föreläsare som anlitas av företag både i och utanför branschen, organisationer, universitet/högskolor och myndigheter. Camilla Olsson har skrivit böckerna "Service & Bemötande" samt "Marknadsföring för besöksnäringen".
Det här inlägget postades i
Service och har märkts med etiketterna
bemötande,
förtroende,
gäst,
kund,
leende,
service. Bokmärk
permalänken.