Här kommer 10 tips för att skapa goda kundrelationer.
1. Undvik negativa ord
2. Lämna klara besked
3. Skapa ögonkontakt med gästen
4. Lyssna för att förstå
5. Tala tydligt
6. Avbryt inte
7. Skyll inte ifrån dig
8. Var flexibel
9. Ge kunden total uppmärksamhet
10. Tänk på det betydelsefulla sista ögonblicket
Om Camilla Olsson
Camilla Olsson har lång erfarenhet från ledande befattningar inom besöksnäringen, bland annat som hotelldirektör och chef inom flygbranschen. Sedan många år driver hon också ett konsultbolag där hon är rådgivare till exempelvis hotell, restauranger och butikskedjor. Hon är också en populär föreläsare som anlitas av företag både i och utanför branschen, organisationer, universitet/högskolor och myndigheter. Camilla Olsson har skrivit böckerna "Service & Bemötande" samt "Marknadsföring för besöksnäringen".
Det här inlägget postades i
Service och har märkts med etiketterna
bemötande,
kundrelationer,
ögonkontakt,
service,
Service Identity. Bokmärk
permalänken.
3 svar till 10 tips för att skapa goda kundrelationer