Att utveckla service är också att utveckla rätt service. Man måste veta vad kunden har för behov, förväntningar och krav. Att erbjuda alla kunder samma sak är inte vägen till framgång. Lyssna, reflektera och fråga dig fram till du känner att du hittat ett alternativ som passar just den kunden du har framför dig.
Varje kund vill känna att den är speciell och unik, inte en del av ett löpande band och en mekanisk serviceupplevelse.
Om Camilla Olsson
Camilla Olsson har lång erfarenhet från ledande befattningar inom besöksnäringen, bland annat som hotelldirektör och chef inom flygbranschen. Sedan många år driver hon också ett konsultbolag där hon är rådgivare till exempelvis hotell, restauranger och butikskedjor. Hon är också en populär föreläsare som anlitas av företag både i och utanför branschen, organisationer, universitet/högskolor och myndigheter. Camilla Olsson har skrivit böckerna "Service & Bemötande" samt "Marknadsföring för besöksnäringen".
Det här inlägget postades i
Service och har märkts med etiketterna
bemötande,
gäst,
kund,
service,
servicekoncept,
serviceupplevelse,
upplevelse. Bokmärk
permalänken.