Det är viktigt att alltid ha det först intrycket i åtanke. Det lägger grunden för hur resten av relationen till företagets kunder kommer att bli. Ett dåligt första intryck är ganska svårt att reparera och skapar alltid en viss vaksamhet från kundens sida. Hur man pratar och hur man ser ut och vilket kroppsspråk man har är viktiga faktorer för att skapa en god inledning och en positiv första kontak med en kund.
Tänk på att första intrycket går det inte att göra en repris på!
Om Camilla Olsson
Camilla Olsson har lång erfarenhet från ledande befattningar inom besöksnäringen, bland annat som hotelldirektör och chef inom flygbranschen. Sedan många år driver hon också ett konsultbolag där hon är rådgivare till exempelvis hotell, restauranger och butikskedjor. Hon är också en populär föreläsare som anlitas av företag både i och utanför branschen, organisationer, universitet/högskolor och myndigheter. Camilla Olsson har skrivit böckerna "Service & Bemötande" samt "Marknadsföring för besöksnäringen".
Det här inlägget postades i
Service och har märkts med etiketterna
bemötande,
första intrycket,
gäst,
kroppsspråk,
kund,
service. Bokmärk
permalänken.
2 svar till Första intrycket