Boken om Service & Bemötande

Från den 1 oktober finns boken Service & Bemötande, som jag skrivit och som tagits fram tillsammans med UHR i lager för beställningar hos Gästakademin.

Boken är efterlängtad och behandlar det så självklara men svåra ämnet service och gästbemötande ur olika perspektiv. Boken beskriver hur man i servicesituationer möter kunder och gäster på ett yrkesmässigt sätt och hur konkurrens, marknadsföring och merförsäljning kan påverkas av god service.

Boken tar upp viktiga frågor som hantering av missnöjda gäster, hur kroppsspråket fungerar och hur kulturella skillnader påverkar kommunikationen. Boken innehåller även grunderna i marknadsföring, konkreta exempel på hur du presenterar och exponerar varor och beskriver olika vanligt förekommande säljsituationer.

Boken refererar till verkliga och aktuella händelser som är kopplade till servicebranschen och innehållet i boken förstärks genom intervjuer med människor inom olika serviceyrken, både svenska och internationella.

Faktatexterna behandlar bland annat:
• Servicebegreppet
• Vad är bemötande
• Utmaningar i servicearbetet
• Kroppsspråket och det talade språket
• Hantering av missnöjda gäster
• Konsumentlagar
• Produktkännedom
• Presentation och exponering
• Säljande rum
• Prissättning och kalkylering
• Marknadsföring av service
• Personlig försäljning
• Etiska och moraliska dilemman

Alla avsnitt varvar fakta med övningsuppgifter som kan genomföras antingen enskilt, i par eller i grupp.

Upplägget är enkelt och pedagogiskt med en färgglad och modern design.
Boken Service & Bemötande är framtagen för gymnasieskolan, men kan även användas som inspiration för yrkesverksamma inom besöksnäringen.

Priset på boken kommer att vara 272 kronor exkl. 6 % moms.

För beställning gå in på Gästakademin på www.uhr.nu
För mer information klicka på länken: Service & Bemötande

Om Camilla Olsson

Camilla Olsson har lång erfarenhet från ledande befattningar inom besöksnäringen, bland annat som hotelldirektör och chef inom flygbranschen. Sedan många år driver hon också ett konsultbolag där hon är rådgivare till exempelvis hotell, restauranger och butikskedjor. Hon är också en populär föreläsare som anlitas av företag både i och utanför branschen, organisationer, universitet/högskolor och myndigheter. Camilla Olsson har skrivit böckerna "Service & Bemötande" samt "Marknadsföring för besöksnäringen".
Det här inlägget postades i Litteratur. Bokmärk permalänken.

Kommentarer inaktiverade.